sobota, 19 kwietnia 2014

Maska do włosów ziołowo-olejowa

Nowy pomysł, ponieważ mam pod ręką nową paczuszkę ziółek.


Skład maski:
* Łyżeczka Neem (sproszowana Miodła indyjska)
* Sok z połówki cytryny
* Łyżka oleju rycynowego
* Łyżka innego olejku do włosów (ja użyłam olejku z Marion)
* Dowolna odżywka do włosów, w ilości pozwalającej uzyskać papkę do nałożenia na całe włosy. (użyłam Syoss Smooth Relax, recenzja pojawi się niedługo).


Jak na zdjęciu. Zaplątała mi się mgiełka Jantara, ale użyłam jej troszkę, żeby lepiej rozrobić Neem. 

Sam Neem, czyli sproszkowany susz z Miodli indujskiej, kupiłam u Pole Henny, razem z henną. Nie ma wpływu na kolor włosów, działa antybakteryjnie i przeciwgrzybiczo (więc polecany też dla osób z łupieżem), odżywa włosy i pomaga im odzyskać miękkość. Paczuszka wygląda tak:


Jak widać, porządnie zapakowane 100g suszu. W srodku jeszcze jeden foliowy woreczek, próżniowy. Sam Neem ma zielony kolor, i takiż zapach... (;

A gotowa maska wygląda tak:


Tylko jest bardziej zielona, niż na zdjęciu. Kremowa konsystencja, nie spływa z pędzla, nie chlapie. Zapach cytrynowo-zielony, świeży, kojarzy się bardzo przyjemnie (; Lepiej nie używać mocno pachnących odżywek do tej maski, jej normalny zapach działa cuda - dodaje energii (;

Maskę nakładałam na suche i nieumyte włosy (najlepszy sposób dla tych, którzy mają problem z włosami przetłuszczającymi się i podatnymi na obciążanie - umyć je szamponem po spłukaniu maski. Jednak ta maska jest tak lekka i łatwo zmywalna, że można spokojnie zrobić na odwrót.). Wlosy owinęłam folią i ręcznikiem, i trzymałam tak około godziny - w planach miałam 30 minut, ale trochę się zapomniałam... (;
Wady? Troszkę spływa. Rozwiązałam problem zabezpieczając brzegi folii przy karku i skroniach, wkładając pod nię chusteczki higieniczne.

Efekty:
Jak mi lekko na głowie! Włosy bardzo zyskały na miękkości, nieco łatwiej się rozczesują, są puszyste. Pachną nadal lekko zielono (; 

Zdjęcie włosów wstawię, jak pogoda pozwoli mi zrobić jakieś porządne, póki co... deszczowo i ciemnawo.

Na pewno jeszcze nie raz pomysł na tą maskę wykorzystam. Polecam szczerze (;

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz